Igår (och idag kände jag mig så fruktansvärt likgiltig inför allt. Jag var inte likgiltig  gällande livet, jag vill fortfarande extremt gärna leva det liv jag har fått fullt ut här och nu. Men jag kände mig så totalt likgiltig inför DETTA liv jag har just nu. För mig ett tydligt tecken hos mig själv att något är allvarligt fel. Och det är det ju. Går upp alldeles för tidigt för att gå till jobbet, ingen mening där, borta alldeles för länge och dödstrött när jag kommer hem. Inte undra på att mitt liv känns som ett likgiltigt kaos. Fast jag vet att ingen kommer att hjälpa mig att göra det bättre. Det är som den där sköna bilden på två steckgubbar, varav den ena kommer med ”Happiness in a Jar” och den andra säger: ”Wow, I have been looking all over for that. Where did you find it?” Varpå den första svarar: ”I created it”.

Som sagt, inte första gången jag känner så här. Men ofta brukar det sluta med att jag hittar tillbaka till någon form av status quo, där livet är OK och överlevbart. Främsta skälet har jag konstaterat är att jag har svårt att sätta fingret på vad jag vill. Vad jag vill med livet som helhet. Jo, jag vet ju egentligen. Men det är mer som en abstrakt känsla., en viskning, en dröm eller ett avlägset minne som jag inte kan sätta ord på. Tack och lov så fick jag hjälp av den underbara James Wells med en fråga som kan hjälpa mig:

Where have I not been, done or had, that may bring nourishment to my life?

Jag drog Ace of Pentacles från Quantum Tarot (Min kamera är så sunkig så jag kör ett bildlöst inlägg hellre än att vanpryda QT så mycket!). Det jag inte har haft ännu är Ekonomiskt Överflöd. Just nu fokuserar jag och min sambo på att sanera vår ekonomi och vi har kommit en  bra bit på väg! Men jag har ett par seglivade lån som håller sig fast och det har varit så lätt att bara resignera och helt enkelt bara räkna bort det där autogirot varje månad. Men nu vet jag att mitt första Mindre Mål för 2016 skall vara att bli helt fri från krediter och lån! 62 000 SEK to go!