Jag gråter inte för den förlorade möjligheten. Den var inte min att ta från början ändå. Jag gråter över insikten vad jag saknar som borde finnas här. Mina salta tårar bär mig genom natten, och renar min själ.

Jag borde inte alls sitta här och skriva. Klockan är sent, nästan midnatt. Men denna läggning, som är en personlig läggning som jag gjorde imorse, men som aldrig hann skrivas ner när dagen tog vid pockar på att på komma på pränt.

S-C-O-R-E

  1. Symptoms (Symprom)
  2. Cause (Orsak)
  3. Outcome (Utfall)
  4. Rersources (Resurser)
  5. Elements/Environment (Miljö

Det är svårt att beskriva bakgrunden till den här läggningen (Stjärnan kommer härifrån), men jag skall göra mitt bästa. På sista tiden så har jag inte känt att att jag har blivit sett och fått den uppskattning jag förtjänar på hemmafronten. Därför har jag sökt bekräftelse på annat håll. Jag är nu äckligt plikttrogen så det hela har hållt sig inom ramarna och bara rört sig om upprörda känslor från mitt håll. Men likafullt, nu när den här perioden av mitt liv är över kände jag att jag hade behov att se över vari det hela stammar.

  1. 8 of Swords (rx) Det här är nog det sjukaste 8 of Swords jag sett. Ganska uppenbart skaparens nationalitet. Men är det ett UFO ovanför hennes huvud? Jag känner igen mig i bilden ändå. Att jag inte har känt mig sedd och uppskattad har gjort att jag har känt mig väldigt naken och skör. De svärd som omger mig är svärd och mentala blockeringar som jag har satt upp själv för att ”skydda” mig. Men svärden är sylvassa och skär djupt och skarpt precis som ett papperssår. Det syns kanske inte på ytan men sätter djupa smärtsamma spår.
  2. 9 of Wands (rx) Orsaken till mina känslor om jag ser bakom att jag inte känner mig uppskattad och sedd är ju att jag beter mig som jag gör (som en skotträdd hare) för att skydda mig själv. Den inre del av mig själv som fortfarande är ung och oförstörd. Mitt beteende stammar från att jag känner att jag behöver kunna härda ut, stå ut. Så fort jag vågar släppa lite på guarden så kommer rekylen snabbt som tusan och slår tillbaka som en kobra. Kontra-produktivt kan tyckas, men så är det bara.
  3. STRENGHT (8) Vad jag önskar skall hända och hur det här skall sluta är att jag vill känna mig STARK. Jag vill återerövra min sargade självkänsla. Bli hel igen. Kunna känna att jag duger som jag är och inte behöver söka bekräftelse utifrån.  Jag vill kunna hamna på en plats där jag är varsam mot mig själv och inte klandrar mig för de val jag gjort.
  4. Princess (Page) of Cups (rx) Tillgängliga resurser är framför allt att jag måste våga vara allt det där som jag har stängt inne: Kärleksfull, intuitiv, romantisk, intim, varsam, nära till skratt. När ingen lyssnar på mig måste jag aktivt våga lyssna på andra. När jag inte längre aktivt kan drömma under dagen så kan jag lära mig att våga komma ihåg de drömmar jag drömmer under natten.
  5. 3 of Cups (rx) Det går inte att välja vilka eller vem som jag omger mig med, men detta kort påminner mig om att det är viktigt att aktivt arbeta med att hitta de i min vardag som får det att bubbla inom mig och som gör mig GLAD! Varje dag!