Jag lovade att det skulle bli annat än tarot. Men vad gör man när korten ger sådan visdom och stöd?!

Idag drog jag två kort på språng från Maat Tarot:

  1. Vad behöver jag vara medveten om (för att överleva den här dagen)?
  2. Vad kan jag göra bättre?

image

Hela bilden är en enda stor aha-upplevelse för mig. När dagen känns lång och vila för långt borta kan jag komma ihåg det osynliga band som finns mellan mig och min dotter. Ett band som knöts redan  när jag var gravid. När allt känns tungt och mulet så är det minnet av hur jag kunde sitta och amma en lång stund innan jag lämnade henne på dagis imorse, bara hon och jag i vår egna lilla värld som bär mig.

Wheel of Fortune handlar mycket om detta: Att hitta en fast medelpunkt som håller dig förankrad när stormen blåser. Också att tiden går, och istället för att ångra gårdagen eller längta efter morgondagen kan man leva HÄR och NU istället….

image

King of Cups, Dionysis på sin divan. För mig handlar det om att i en situation där många känslor och energier flyger runt, både andras och mina egna att våga satsa på att vara denna ikon fullt ut. Jag behöver öppna upp och bemästra mina känslor istället för att låsa in dem.

Det här kortet handlar även om att det finns vissa känslomässiga mönster kring hur jag relaterar till andra människor som jag behöver släppa taget om och gå vidare. De är inte bra för mig och får mig att bete mig på ett sätt som jag inte känner igen mig själv i. Att ta bort ett plåster, vare sig det sitter på huden eller på hjärtat gör jag bäst genom att dra bort det i ett enda snabbt ryck. Men jäklar vad ont det gör!

H