Idag är det Samhain – Häxornas Nyårsafton. Eller Alla Helgona och Haloween för mugglare. Och nog känns det i hela kroppen att vi vandrar i Haggans och den Döde Konungens värld. Mörka kvällar, svagare sol, frost i gräset och gula löv som faller från träden…. Det är ödesmättat på något sätt.

Som vanligt är mitt liv i totalt kaos: Allt omkring mig snurrar så fort att det som är färgerna i mitt liv bara blir ett intetsägande vitt brus. Jag blir så frustrerad att jag bara vill gråta. Jag är snart 40 år gammal och jag är så långt bort från den plats där jag vill vara. För att försöka få någon reda i det hela gjorde jag en nyårsläggning med Raven Prophecy Tarot:
Rent generellt kan jag säga att jag fortfarande är frustrerad över att jag inte ”klickar” med den här speciella leken:-( Här är min tolkning i alla fall.

  1. Lämna Bakom – Page of Swords (rx) – Jag behöver lämna bakom mig mina tendenser att hoppa först och titta sedan.
  2. Öppna Upp – Knight of Cups (rx) – Jag behöver öppna upp mer mot min inre röst och intuition. Lyssna innåt mera.
  3. Främsta Möjlighnete – 4 of Coins (rx) – Främsta möjligheten jag har är att skapa och bygga upp en trygghet och stabilitet omkring mig.
  4. Främsta utmaningen – 10 of Swords (rx) – Främsta utmaningen blir för mig det här året att inte låta mig slås ned. Att inte se mig som ett offer. Att se möjligheterna istället för motgångarna.
  5. Dolt Bekymmer – Queen of Cups – Det faktum att jag i många fall är överkänslig och har både känslor och nerver på utsidan. Jag behöver lära mig att jorda och avgränsa bättre.
  6. Djupare Visdom – 5 of Swords – Jag kan finna djupare visdom i hur jag förändrar mitt sätt att tala med människor och hur jag hanterar verbala konflikter. Det finns en djupare visdom i att förändra mitt schema.
  7. Tema för Året – 5 of Cups (rx) – Det här är inte året då jag får de jätte stora uppenbarelserna. Det handlar om att fin-justera min intuition och verkligen konfrontera mitt beroende av mat, socker och bekräftelse.

Sammanfattning: 2016 blir ett lågmält år där det ingår mycket arbete med mig själv. Det arbete jag påbörjat 2015 kommer att fortsättas, men inte avslutas nästa år. Nyckelordet för nästa år blir: Förändra!