Jag skriver inte så mycket om mina dagliga kortdragningar här längre. Mest för att det har börjat kännas lite för privat och att jag just nu har saker jag behöver reda ut i mitt liv. Och om jag inte har rett ut det så kan jag inte begära att ni skall behöva läsa om röran!😉 Men det här kände jag att jag ville skriva om eftersom det var en så fantastisk iniskt att jag tror att många kan ha nytta av det!

Dagens kort var från Gaian Tarot: Ace of Air. Det föreställer en vacker fjäril som precis är på väg ut från sin kokong. Kokongen hänger på en hagtornsgren. Budskapet som kom till mig när jag såg det här kortet var:

Det finns stora potential att dina drömmar och planer kommer att förverkligas, fast på ett nytt annorlunda sätt!

För så är det ju! Våra liv och val är inte spikraka. Snarare är de cirkulära och spiralformade. I större eller mindre cirklar så återkommer vi alltid till samma plats, varje gång med lite mer erfarenhet och insikt. Det kan hända att våra drömmar inte slog in på första varvet, men nu får vi en möjlighet till och vi har all rätt i världen att ta den eftersom vi nu är en erfarenhet rikare. Det finns ett ordspråk som kan relateras till alla 10or i en tarotlek: Stängs en dörr står ett fönster på glänt. Det är för mig ett tröstande stäv när du står mitt i förlusten och saknaden. Vad Ace of Air talar om för mig nu är att jag står mitt i början! Jag måste bara vara öppen nog att se de gåvor som givits mig. Mina intentioner måste vara satta att den här gången kunna ta till vara alla möjligheter!