Igår drog jag The Hanged Man från Quantum Tarot (En väldigt fascinerande lek som jag kommer skriva mer om snart!). Quantum Tarot fokuserar främst kring att gestalta tarotkortens traditionella principer med hjälp av fysiologiska principer, stora som små. I det här fallet är det Heisenbergs sk. ”Osäkerhets Principen” som får fokus:

Du kan inte med tillfredsställande noggrannhet bestämma en partikels position såväl som rörelse i rymden samtidigt, även om det verkar som om sådana värden kan fås…

Knepigt värre eller hur? Men på samma sätt är det ju med tHM: Han representerar på sätt och vis en tid av limbo där vi står mitt i ingenting, trots att vi inte faller. Vi kanske tar en paus från livet och tar ett steg tillbaka. Släpper taget. Eller så inser vi att vi måste sluta kämpa (försöka hitta ett exakt värde) emot livet själv och låter det livets flod få föra oss dit vi är ämnade. ”Allt flyter” som ett kännt citat säger.

Igår var en sådan där dag. Sista dagen på mitt dagsjobb innan 3 dagars ledigt. De här dagarna är alltid värst. För jag vet att dagarna är låååånga, men kan ändå inte låta bli att räkna timmar och minuter tills visslan ljuder. Men ju mer jag räknar, desto långsammare går tiden. När jag är som mest besatt av tiden så är det som om själva tiden står stilla….

Så lärdomen jag tog med mig från gårdagens kort var denna intention:

I will let go – and let Go(ddess)……..

Måste ha fungerat ganska bra – för dagen gick ganska fort trots allt!