Tema: Vidarebefodra och förmedla en stabil form av allians

Det här kortet, Elder of Water, King of Cups värmer mig alltid lite extra när jag vänder upp det i en läggning eller som nu, dagens kort eftersom det påminner mig om min farfar. Fast jag har svårt att hitta någon vettig tolkning och betydelse ofta utöver detta. Men idag kom jag faktiskt fram till att svaret på min fråga idag var mer subtil än jag trott först: ”Vad behöver jag veta allra mest veta idag?”

En av de saker som jag har kämpat med mycket är att hur jag skall kunna nå till  mina Systrar, de Systrar (och bröder) som jag vet finns fär ute och som är en perfekt matchning till det jag har att erbjuda, men som jag har svårt att hitta i min nuvarande umgängeskrets. Känns vekrligen som just den tröskel som jag behöver komma över för att kunna ta nästa steg i min andliga och finansiella utveckling. Så lite i taget, nästan som en slags osmos så kom jag på en idé: Att skapa ett nätverk för kvinnor som på ett eller annat sätt är verksamma med alternativa behandlingar, må det  vara häxkonst, tarot eller reiki t. ex på Facebook. T.o.m namnet kom till mig helt ur luften: Gaias Systrar. Facebook är ett socialt medium som har oerhört stor genomslagskraft och som rätt använt kan hjälpa till oerhört för att nå ut till nya kunder och bygga upp relationer. Men det kan vara svårt i början att få upp farten. Därför kan just ett närverk vara en bra väg att gå! Jag kan alltså idag vidarebefodra ett nytt sätt att skapa och bygga nya och starka relationer. Tillsammans är vi starka!