Hur kan mitt allra Visaste och mest Kärleksfulla jag uttrycka sig idag?

Tema: Välkomna och erkänna min inre persona

Frågor:

  • Hur kan jag bejaka min självbild idag?
  • Vad behöver jag säga ja  till för att förbättra min självkänsla?
  • Hur kan jag acceptera den jag är och de val jag har gjort?

Det som attraherar mig kring det här kortet är en punkt i mitten där de två kropparna möts. Det fick mig att börja associera kring att jag idag behöver göra något konstruktivt med min självbild och självkänsla. Något som verkligen på en gång lyfter och hjälper mig att bygga upp den. Igår satt jag och skrev in MVG’s i min kalender: Mest Viktiga Göromål. Vissa, som att skriva en bloggpost om Dagens Kort var jag ganska balanserad kring och satte bara undan 30 minuter för. Men sedan så satte jag även upp att jag behöver fortsätta städa och här satte jag hela 90 minuter! Visst vore det fantastiskt om jag orkade lägga 90 minuter i stöten på att städa. Fast då vet jag ju att det skulle kännas alldeles för överväldigande för mig att jag aldrig skulle komma igång med att göra något alls. Så jag delar upp det i 3 30-minutrar istället. På så sätt kan jag idag få njuta av känslan av att faktiskt få avsluta något för en gångs skull. Detta kommer att boosta min självkänsla jätte-mycket hoppas jag!🙂 Så jag behöver säga ja till mindre mer överskådliga projekt, som jag faktiskt har en chans att avsluta! På sistone har jag kämpat med minnena från alla dåliga val jag tyvärr känner att jag har gjort i det förflutna. Val som visserligen har tagit mig dit jag är idag, vilket är ett plus. Men som inte har tagit mig ändra fram och fått mig att kunna förverkliga mina drömmar. Jag kan inte rå för att piska, plåga och anklaga mig själv för alla dåliga val som gjort att jag hamnat här. När jag egentligen inte skulle vilja byta, bara hitta bättre verktyg för att hantera situationen som har uppkommit…