5 of Earth – Ändra arbete/hem/ekonomin

~Vad kan jag göra idag för att hedra Gudarna?

Fråga:

  • Hur kan jag ändra mitt arbete?
  • Vad är min utmaning när det gäller min ekonomi?
  • På vilket sätt kan jag modifiera min kropp & hälsa?

Jag kunde inte låta bli att småle en aning när jag såg dagens kort: Vad behöver jag göra för att hedra de Gudar jag tro på? Göra en förändring i min arbetssituation. Ok, ok – jag fattar! ^^ Mitt i all frustration kring i att jag vet inte riktigt hur jag skall börja spinna min väv för att kunna försörja mig på det jag älskar så nås jag samtidigt av insikten kring att jag själv måste spela en aktiv roll i att få detta att hända – saker händer inte bara av sig själv. Men beskrivningen av kortet påminner mig om att jag faktiskt har resurserna att klara det. Måste  bara tro på mig själv:

A hiker finds himself lost in the deep woods when a storm blows in. He builds a debris hut and hunkers down inside it to wait out the night. Even though he’s cold and uncomfortable, he knows he has the skills he needs to survive and make it safely out of the wilderness once the storm has passed.

Mina utmaningar när det gäller pengar är både på ett inre såväl som ett yttre plan. På insidan, så har jag svårt att verkligen tro på att jag förtjänar och ha en bra ekonomi utan att  behöva oroa mig finansiellt. Jag tror helt enkelt att jag är ödesbestämt att leva alltid från dag till dag ekonomiskt. Detta är min utmaning att sticka hål på och motbevisa. Rent praktiskt så har jag svårt att hantera pengar när jag väl sitter med dem på handen. Det är som om jag svälter rent ekonomiskt. Så när väl pengar finns på bordet så kastar jag mig över dem utan tanke på en morgondag. ”Enklaste” lösningen är nog att se till att föröska skapa en stadigt återkommande inkomst såklart.

Hälsomässigt så behöver jag fokusera på att äta nyttigare, men framför allt dricka mer vatten! Jag behöver också komma igång med en regim igen att röra på mig regelbundet. När jag nu skall hinna med det…

Att göra:

  1. Skriva 3 blogginlägg. Fnula på att skapa en inspelad guidad meditation
  2. Dricka >1 l vatten