The Priestess (rx) – Personlig,  inre andlighet

Fråga:
-Vilka verktyg kan hjälpa mig att nå en fördjupad inre andlighet?
-Hur kan jag nå en fördjupad personlig andlighet i min vardag?

Här är hon då  igen: Den gamla men evigt unga, den visa, hon som talar till mitt allra innersta genom mina drömmar. För en knapp vecka sedan vandrade hon vid min sida och under  samma förutsättningar:   Hur 17   skall jag klara mig genom  (jobb)dagen?!? Och fattar jag inte första gången så tar vi det en gång till^^
   Idag går mina tankarna till villka verktyg jag har till hands mitt i vardagen: 1. Meditation 2. Bön 3. Att notera det som Är.  När det gäller att meditera så hör jag till de olycksaliga som färsöker och försöker att få  meditation på rutin, men inte lyckas. Idag slogs jag av följande: Det är inte antal timmar som är viktigt utan hur jag känner mig efteråt som räknas!  Är jag ovan vid att meditera så kan jag inte kräva att jag skall kunna göra det 1 timme på en gång, eller hur? Istället, vare sig det blir 1, 5, 15 eller 60 min så kan jag känna efter – känns det här bra eller bättre för mig efteråt?