Nyckelord: Ett nytt sätt att lära sig

  1. Vilka former av inlärning är jag mest förtjust i?
  2. Vad är det viktigaste för mig att lära ut just nu?
  3. Hur kan jag applicera mina tankar kring inlärning till något rent praktiskt användbart

Först ett litet ord om hur jag har börjat applicera omvända (rx) kort. Tidigare så använde jag dem i formen av att ett omvänt kort indikerade någon form av blockering, försening eller mörkare sida hos ett kort. Men det kan i långa loppet bli ganska deprimerande om du i läggning efter läggning bara får upp omvända kort. Är allt jag försöker göra då blockerat? Istället har jag försökt börja se korten ur synvinkeln att betydelsen alltid är den samma, men att den är viktad på olika sätt beroende om den är rättvänd eller omvänt. Rätvänt handlar det om yttre faktorer, saker omkring oss, hur vi påverkar andra. Svärd/Luft kan alltså handla om kommunikation och att dra upp planer. Omvänt kan handla om en inre resa, något personligt och inte lika tydligt. I det här fall inlärning.

Det här kortet, Ace of Air (Swords) för mig ger mig möjligheten att fundera på några verkligt intressanta och relevanta frågor. Jag har nyligen beslutat mig för att ta min buisness till nästa nivå och har börjat fundera på vad jag kan erbjuda folk som ingen annan kan. Eller gör, för den delen. Jag har t.ex börjat fundera i banorna kring att olika former av interaktiva tarotkurser. Kurser som inte bara är en packe med text utan har allt på samma gång. All inclusive liksom.

De former av inlärning jag är mest förtjust i är alla former som INTE inkluderar inantill traggling. Möjligheterna att applicera kunskaper i verkliga livet. Learn by doing. Att skapa min egen bild av kunskapen. Att lära sig tarot kan vara slitigt, förvirrande och frustrerande. Men det kan även vara lustfyllt, och omslutet av glädje och skratt! Det viktigaste för mig att lära ut nu är att ALLA kan lära sig tarot. Det är inte så komplicerat egentligen. Det är lätt att lära sig. Sedan är det så klart en helt annan sak att det kan ta flera livstider att sedan bli helt fullärd, om ens det! Jag har tidigare provat olika former av att nå folk via forum etc. Men en tanke slår mig att det som var absolut mest lyckosamt på min tidiga blogg var när jag skrev om olika kort och tekniker. Det har kommit lite i skymundan nu. Kanske dags att  damma av? Och så ser jag verkligen fram emot att utveckla mina tankar kring tarot + webinars. Stay tuned!

Att göra:

  • Reda ut hur WebEx fungerar!
  • Fortsätta skriva på min tarotkurs
  • Skriva en post till om nåt nyttigt att lära sig kring tarot…