Mitt dagjobb har alltid varit jobbigt (om än inte mentalt utmanande), slitigt och frustrerande – men det har alltid varit roligt att gå till jobbet! Det är den gamla vanliga klichén: Jag trivs så bra med mina kompisar! Fram tills nu då. Nu börjar det kännas som om inte ens det kan lyfta upp det ovanför uthärdlighetens gräns. Det har blivit så superbyråkratiskt i kombination med en god dos med ögontjäneri. Lägg till detta två av mina närmaste chefer som har fått storhetsvansinne och ni kan kanske förstå varför jag nästan känner mig gråtfärdig vid tanken på att dag ut och dag in återvända dit. Jag har helt klart nått min gräns för vad min själ står ut med utan att helt implodera. I förrgår hade jag nått gränsen för vad jag kände hade kvar: Det var helt enkelt inte roligt längre! Hade jag varit mindre av ett kontroll-freak så hade jag sagt upp mig där och då. Men jag har ett ansvar och familj att försvara. Så jag biter ihop och knyter näven i fickan. ..

Därför har jag nu bestämt mig för att nu är det nog! Från och med idag tänker jag fokusera på att följa min passion och drömmar! Det kittlar lite i magen, men samtidigt känner jag mig så glad att jag bara vill sjunga!

Här är 10 tecken på att du kan ha snubblat på din dröm redan från Dröm Coachen Marcia Wieder för att hjälpa oss att känna igen våra drömmar:

  1. Energi och Entusiasm – Kan du inte sluta tänka eller prata om din Dröm? Kanske drömmer du till och med om det? Känns ditt inre som bubblande sockerdricka när du tänker på det?
  2. Tecken – Dyker det upp tecken på att gå vidare med din dröm på de mest oväntade ställen? Omen? Känns det som om du blir knuffad i en viss riktning av en utomstående kraft?
  3. Tankar – Känns det som om du tänker på din dröm ständigt och jämt? Även när du är engagerad i andra sysslor?
  4. Klarhet vs. Förvirring – Du känner dig ömsom fullständigt glasklar kring din dröm ömsom totalförvirrad. Det är som det skall vara! Det händer när du aktivt söker upp din dröm!
  5. Lätthet – Verkar allt i anknytning till din dröm bara helt plötsligt flyta på? Flyt med och njut av åkturen!
  6. Tillit & Vetskap – Känns det som om du bara ”vet” att det här är rätt sak för dig att följa upp kring? Har du fullständigt tillit till att du kommer gå i mål, fast du vet bara inte hur ännu?
  7. Genvägar – Dyker det upp genvägar eller får du möjligheter att slå dubbel-slag? Då kan du nästan alltid lita på att du är på rätt väg! Det här är rätt tid och plats för dig!
  8. Kontakter – Dyker rätt människor upp i din omgivning till synes av en slump? Det finns inget som heter slump och kom i håg att allt händer av en mening!
  9. Bara för dig – Skräddarsydda erbjudanden dyker upp som helt enkelt verkar vara som gjorda för dig! Tillfällen där du kan få komma att använda inte bara delar av dig själv utan hela dig!
  10. Glädje och överflöd – Vad får ditt hjärta att sjunga? Vad ger dig lust att dansa? Vad får dig att le som en dårè?

I mitt fall så har drömmarna varierat och flukturerat kraftigt under den senaste tiden. Först nu har jag  lärt mig att acceptera att vid en dröms död så kan en ny dröm resa sig ur askan. Än starkare, än renare. Vid skrivandes stund kan min dröm sammanfattas med: Autentiskt Liv. Eller rätt och slätt: Livskvalitet. Det innefattar så många saker men egentligen handlar det om en enda sak: Jag vill flytta hem! Hem till den Blekingska myllan igen. Hem till en plats där jag kan arbeta med det jag är ämnad att göra och där jag återigen kan andas fritt och jag vet att mina nära och kära är väl omhändetagna. Flera av ovanstående punkte stämmer in och jag börjar vila tryggt i vaggan av min dröm: Jag vill, jag vill verkligen det här och det bubblar inom mig vid tanken på att genomföra det hela! Tecken och drömmar börja dyka upp överallt, vissa så starka att det bara inte går att bortförklara! Och även om jag vet att det är andra sake som jag borde fokusera mera på så är det kring detta som mina tankar ständigt återvänder. Ibland med full styrka, men oftast bara som i förbigående. Och så vidare….