Igår hade jag den otroliga ynnesten att tillsammans med vänner sitta ner och lyssna på två underbara människor  som tillhör Dianisk Wicca och hur de ser på Wicca och livet. Helt fantastisk kväll och helt fantastiska människor!

Jag fick flera starka aha-upplevelser med mig som jag skall fnula lite mer på för att se sedan om jag kan göra något kreativt med det. Men det som jag tar med mig mest är det som kvinnan berättade i förbigående:

”The Goddess does not put on you more than you can handle!” ”Gudinnan lastar inte på dig mer än du klarar av”

Det var verkligen som att sugas ner i en malström och sedan kastas upp i ljuset och kärleken igen! Det finns en anledning till allt jag har upplevt och genomgått. Även om vi är tänkande männsikor som styr vårt liv så finns det vissa saker som är menade att hända och saker det är menat att vi skall lära oss. Allt som har hittils har bara varit för att ta mig hit, här just nu. Det är här det är menat för mig att vara!

Det är enormt svårt att förklara i ord en så stark känsla. Men samtidigt så finner jag en sådan inre styrka i dessa ord, som bland annat hjälper mig att ta mig till mitt trista jobb imorse när jag bara ville somna om. Det är menat at jag skall vara på det jobbet. För det ger dels pengar, men även flexibilitet att utveckla mig själv och min passion åt det håll som jag önskar gå! Orden ger också mod att prova nya saker! Gudinnan vet att jag har potentialen att klara av det och är det inte meningen att jag skall klara det så har jag potential att lära mig ödmjukhet!

Blessed Be!