10 of Earth (rx)

Dagens kort på morgonen gör mig ganska obekväm: 10 of Waters (rx). Det är en stor favorit hos många när vi tittar på en mer klassisk gestaltning: Sol, regnbågar, lyckliga familjer och harmoni. En riktig tomtebolycka alltså. Men 10 handlar inte bara om lyckliga slut utan även om transformationer och övergångar. Känslor och relationer som nu beger sig till en ny fas i livet. Att detta kort är blockerat idag tolkar jag som att jag har svårigheter att känslomässigt gå vidarer i min process från igår. Vilket stämmer skrämmande bra. Flera saker har inte blivit färdigt sedan igår + att jag har gått på flera bakslag vilket har rubbat min känslomässiga balans för dagen. Det känns nästan som om de frustrerande känslorna bara bygger på och bygger på inom mig utan att få utlopp någonstans. De sväller under huden så att de snart kommer att sippra ut snart som var ur en tvättsvamp…. Tack och lov har dagen flutitt på bra ändå. Jag hittade en lösning kring hur jag skall fixa barnomsorg och insåg att jag kan inte ha mer än 1 stort projekt igång/dag som jag skall ro i land. Dessutom så måste jag göra dem 1 åt gången för att ro dem i land!

Fråga: Vad kan jag göra för att se att slutföra det jag känslomässigt startat?

Att göra: Se till att städningen blir färdig asap!