Dagens Visdomskort för mig var Awakening ur Gaian Tarot. Kort nr 20 Judgement i en traditionell tarotlek för den som undrar. För mig ett otroligt starkt kort och som påminner mig om att ja – jag är på rätt väg. Jag blir så berörd av Gudinnans ansikte som går att se lite svagt högst upp i mitten. Mannen på bilden har vänt sig mot Henne och öppnat upp fullständigt mot hennes skönhet och givmildhet. Att stå precis som han gör – med bröstet blottat och armarna vidöppna det kräver vidunderligt med mod eftersom han nu är totalt oskyddad. Men är det inte så vi behöver göra? Skala av alla lager av förväntningar, beskydd, misstro, ensamhet och ångest? Skala av lager för lager tills vi står här helt nakna som då vi föddes? Det är nu som Gudinnan kan möta oss och lyfta och bära oss. Jag har själv inte varit där (tack och lov), men jag undrar om det inte är därför som så många möter Gudinnan när de sitter mitt i kaoset, mitt i mörkret och inte vet varken ut eller in. Vi är som mest sårbara då. Det är när allt rasar omkring oss som även rustningen vi bär på oss börjar krackelera. Vi är så besvärliga vi människor, vi kämpar och kämpar för att vi skall vara så starka, så duktiga, så självständiga. Men det är inte förrän vi kan släppa all prestigeoch våga säga: Jag är här! Hjälp mig! Först då kan vi verkligen växa!

Tema: Andligt uppvaknande

Att göra: Ut och gå för att möta Gudinnan!

Fråga: Vilken unik Gåva har jag att dela med mig till världen?

En chant baserad på det jag skrev (Skapare Okänd!)

 

We are opening up in sweet surrender
to the luminous love light from within
We are opening up in sweet surrender
to the luminous love light from within
We are opening, we are opening
We are opening, we are opening