Jag skrev ju tidigare om en övning för intuitionen som jag fått lära mig och nu så tänkte jag att det kunde vara trevligt med en demonstration också!

5 of Fire & 4 of Fire



Jag attraherades av elden från eldsprutarens mun. Ord som symboliserar denna eld: Vrede. Fråga: Vilken vrede behöver jag låta få utlopp? Från det andra kortet så attraherades jag av den lilla, lilla bilden av en drake på kvinnans tröja. Beskrivning: Förminskad kraft. Svar: Jag är förbannad över att min kraft har blivit förminskad.

LOVERS & THE TREE

Mina ögon dras direkt till rosen som paret håller gemensamt. Ord: Villkorslös kärlek. Fråga: Hur kan jag skänka och ta emot villkorslös kärlek, trots att jag känner mig förbannad, kraftlös och frustrerad? I den andra bilden så dras jag till molnen i tjejens klädedräkt. Ord: Släpp taget, disintegration. Svar: Villkorslös kärlek kan jag ge och ta emot om jag bara släpper taget om de negativa känslorna och låter kärleken lösa upp dem!

7 of Air & THE HERMIT

Kartan, jag ser nästan inget annat än kartan! Väg! Jag är på väg! Vart är jag på väg? I sista kartan attraheras jag av lyktan. Upplysning. Jag är på väg mot upplysning.

Sammanfattning: Min vrede och förminskade kraft kan lösas upp genom att jag andas djupt och söker mig mot upplysning.

Kommentar: För mig är det här så klockrent, även om jag egentligen kring vissa kort är så långt från ”rätt” traditionell tolkning som det bara går! När mitt liv på ett eller annat sätt är ur balans och framför allt mina tankar och ångest tar fram den värsta sidan hos mig då brukar jag blir så fruktansvärt förbannad. Jag vill bara skrika, gorma, slå och tom förstöra! nej, jag gör det aldrig. Jag har så bra disciplin. Men frågan är hur bra det är med att hålla all vrede inom mig sådär? Och jag är säker att min omgivning tydligt märker av det. Jag blir så elak dessa dagar. Korten visade på det jag redan visste, men inte kunde sätta fingret på: Att det beror på att jag känner mig så energimässigt kraftlös i dessa situationer. Att även i situationer där man kan tycka att jag borde kunnat kontrollera mina val så känns det som om jag inte alls kontrollerar utfallet. Det är svårt att känna sig som en bra och kärleksfull människa dessa dagar. Även om jag som sagt inte agerar ut min frustration så hör jag ju på min inre dialog hur ilsken och obalanserad jag är och hur det pyr och pyser inom mig. ”Kommer han här och tror att han är något….” Ett klokt och vist svar: Släpp taget. Det finns väl egentligen inget bättre att göra. Ta tre djupa andetag och räkna från 10. Ju mer uppmärksamhet det får, desto mer växer det, är det inte så? Vart är jag på väg? Det undrar jag också ofta och det är nog en del av frustrationen – att inte veta….Men att få känna att om jag fortsätter att arbeta på mig själv och förbättra mig själv att jag kommer att hitta ljuset till sist, det känns tryggt att veta!

Som sagt, det var en klockren läggning. Men traditionalisten inom mig vrider sig i sin grav för att jag steg av det tåget och gjorde avsteg från de ”riktiga” betydelserna. Men spelar det någon roll egentligen om det jag läser av från korten har betydelse för mig? Om jag hade låtsats att jag försökt spå min egen framtid då hade det kanske varit en annan sak. Men nu gör jag ju inte det utan istället är det fokus på att bevittna och att lyssna: Vad pågår just nu omkring mig och vad behöver jag för att välja visdom?