Jag och min sambo pratades vid på telefon igår och kom ihop oss om en så dum sak egentligen. En småsak nu när jag tänker efter. Men fortfarande kan jag känna att hans ord sårar och kränker mig: I grund och botten sa han att han inte litar på mig…. Vi är starka så jag vet att vi kommer att reda ut det här. Men jag kände att jag ville försöka reda ut det här och förstå vad det är som är på gång och varför det uppstod. Så jag använde min favoritlek Gaian Tarot och följande läggning:

  1. Bakgrund
  2. Problematik
  3. Lösning

Death (13)

Jag måste erkänna att jag blev både förfärad och fundersam när jag drog det här kortet. För inte innebär det att det håller på att ta slut mellan oss? För vi har haft det riktigt, riktigt bra på sista tiden. Kan det finnas en transformation eller förändring som pågår runtomkring mig/oss som jag ännu inte har sett eller blivit medveten om? Eller är det så att det bara visar på det fakto att jag slängde på luren i örat på honom i ren frustration? Men det var det eller att säga riktigt fula ord som jag skulle få ångra senare… Kanske beror det på att jag personligen genomgår en transformation i mitt liv just nu där saker och ting förändras där jag håller på att definiera från grunden vem jag är och vart jag är på väg?

Frågor: Hur kan jag på ett varsamt, men ändå kraftfullt sätt hitta och erkänna den transformation som har skett i mitt liv? Vad har förändrats? Vad börjar i mitt liv när något annat har slutat

Jag vet inte vad som har förändrats egentligen. Det enda är att jag har slutat att springa efter min egen svans utan stannat upp och tagit ett djupt andetag. Mer fokus har hamnat på mig själv och mitt eget värde. Sedan är det såklart en stor förändring att jag erkännt för mig själv att allt har sin tid och att tiden för att vara professionell tarotrådgivare inte är nu. Den biten av mitt liv är slut nu. Men vad börjar? Ett liv fullt av glädje och fritt från stress förhoppningsvis!  Ett liv där jag i lugn och ro, utan att behöva mäta mig med någon annan kan göra saker i min takt av det som faller mig in!

10 of Earth (rx)

Det här kortet påminde mig om att problematiken ligger delvis i att jag personligen mig väldigt rotlös. Jag är själv här. Han är 60 mil bort. Jag behöver min trygga famn. Han är den famnen. Det som diskuterades i telefon fick mig att känna mig ännu längre bort från honom. Som om vi var på väg bort från varandra. Och inte bara på grund av det fysiska avståndet.

Fråga: Vad är min pålrot? Vilka är mina lite mer ytliga rötter som stadgar mig? Vad kan jag göra för att överbygga avståndet mellan oss?

Min pålrot, stöd och tyrgghet ÄR min sambo! Det är därför det känns så j_la hårt när han utan att tänka vräker ur sig sådana här saker. Jag måste få känna att han litar på mig. Att backar upp mig när det gäller, precis som jag såklart backar upp honom! No matter what! De mer ytliga rötterna är egentligen inte alls ytliga: Min son, mitt hem, tarot, mitt jobb (hur konstigt det än låter), tarot och Wicca. Förutom min son då, så kan jag berövas av enstaka saker här, men så länge de andra rötterna finns där att backa upp så är det inte livshotande. Den sista frågan (Vad jag kan göra för att överbygga avståndet mellan oss) var  verkligen en aha-upplevelse för mig. Tidigare så hade jag gått runt och muttrat för mig själv: ”Han skall minsann inte komma här och tro att han är nåt! Om han tror att jag skall ge mig den här gången…” Nu insåg jag att det inte alls handlar om att ”ge sig” eller att ”vinna”. Det handlar om att kommunicera och om att jag behöver få honom att förstå varför det inte kändes OK för mig att han ifrågasatte mig.Så senare ikväll skall jag faktiskt ringa honom och försöka reda ut saker igen med honom. Vilket leder till….

4 of Fire

Jag kan lösa det genom att stå stark i mig själv. Inte låta min energi dräneras av detta. Det innebär att stå upp för mig själv. Att inte låta någon stjäla min energi ifrån mig för att jag tvingas lägga mig ner. Det kan också innebära att jag fokuserar på att stabilisera min energi. Sätta upp ordentliga gränser för mig själv så att jag inte är lika sårbar.

Fråga: Hur kan jag stärka mina personliga gränser? Hur kan jag bättre stå upp för mig själv? Vad skulle det innebära att stå upp för mig själv och mina trossatser?

Jag behöver revidera vad som är OK och inte i min bok, så att jag inte måste bestämma det i farten! Dessutom så måste jag såklart tala om det för de närmast sörjande och berörda: Jag tycker t. ex inte det är OK att de jag stöttar mig mot inte litar på mig. Sedan är det nog också en stark fördel om jag börjar med olika former av energiarbete för att stärka upp och balansera min personliga energi. För ju starkare jag är i min energi desto mer är jag i mitt överiga liv. Och återigen så kommer signalerna att jag behöver meditera, börja med yoga etc….😉