Känns lite märkligt ändå att sitta här, fem i halv tio en tisdagskväll och skriva det här. Inga måsten. Ingen deadline. Utan faktiskt bara skriva för att jag VILL skiva det här inlägget! Det här är det första inlägget, av förhoppningsvis många av min PERSONLIGA blogg, där jag äntligen, äntligen kan Bara Vara Anna! Låt mig förklara för er som undra vad i hela friden jag snackar om:

Jag har haft 2 bloggar som jag har alternerat att skriva i. Min tarot-blogg, Tarot Var Dag och min Wicca-blogg Jordens Röst. De har varit mina skötebarn. Det har verkligen varit så fantastiskt att skriva i dessa bloggar. För det mesta i alla fall. För på sista tiden så har jag börjat känna mig allt mer stressad att skriva de här bloggarna. De har varit av flera orsaker såklart:

  • Jag måste skriva fantastiskt för att få fler  besökare till min sida
  • Mer besökare => mer som köper mina tjänster förhoppningsvis =>Så slipper jag mitt nuvarande soulsucking jobb
  • Jag med snart 15 år av wicca under västen måste skriva briljanta, kloka inlägg för varje post jag gör för att inte helt missförvalta mitt arv…

Låter banalt kanske, men dessa tre punkter har verkligen skapat en ångest hos mig som bara har eskalerat allt eftersom tiden har gått. Ångestladdade tankar: Hjälp! Varför är det ingen som vill läsa det jag skriver? Måste jag sluta med det jag älskar? Det är väl antagligen för att jag är för dålig? Varför har hon mycket snyggare sida? Det måste väl vara därför hon har fler läsare? Mentor? Vadå mentor? Hur skall jag kunna vara någons mentor när jag fortfarande slår i böckerna när jag tolkar? Om folk bara visste vilken stor bluff jag är… Jag är helt värdelös – 15 år som wiccan och jag famlar fortfarande efter halmstrån och ropar på Gudarna i motvind. Och nämnde jag att jag är  livrädd varje dag att någon skall syna min bluff och se att jag inte är så duktig som jag vill att alla skall tro att jag är?!

Med dessa tankar ständigt malandes inom mig så slutade det helt enkelt att vara roligt att skriva och inspirationen försvann. Jag började längta efter en plats att  blogga på där jag kunde släppa på alla prestationskrav och ”regler” om hur jag bör blogga framgångsrikt (för att sedan testa och misslyckas). En plats där jag varken var Anna – tarotexperten eller Anna – Vis Prästinna. En plats där jag kunde vara mig själv utan krav och prestation helt enkelt. En plats där jag kunde Bara Vara Anna…

För någon vecka sedan så fick jag så en tydlig signal från Universum. Någon idiot hackade sig in på båda mina hemsidor och såg till att de blev överbelastade och stängdes ner. Först var jag jätte-ledsen och stressad eftersom jag inte längre kunde prestera. Men allt eftersom har paniken mognat till en insikt: Jag kan använda den här tiden till att faktiskt börja blogga utan mening. Eller rättare sagt: Att börja blogga bara för min egen skull! Och så föddes Att Bara Vara Anna!

Varmt välkomna! Innehållet kommer säkerligen bli väldigt likt tidigare bloggar, men de är hopslagna istället för två separata bloggar. Det kommer också att bli betydligt mer personligt och förvirrat än tidigare. En salig röra av tarot, wicca och snurriga tankar – eftersom det ändå är mig det handlar om! Hoppas ni blir nyfikna tillräckligt och fortsätter att vänta på fler inlägg! Om inte – det gör inte så mycket. Det är inte för er jag skriver den här bloggen! Det är för mig själv!

Namaste! Jag ser Gudinnan i Dig (och i mig själv)!